Як підвищити мотивацію

Як підвищити мотивацію

Прибутковість будь-якого підприємства та організації безпосередньо залежить від ставлення до своєї праці величезної кількості співробітників, від їх працездатності та особистої продуктивності.


Відповідно, кожен керівник зацікавлений в тому, щоб будь-який з працівників його фірми приносив максимально можливий дохід, а для цього слід зацікавити в цьому і безпосередньо персонал. Як правило, керівники прагнуть підвищити мотивацію шляхом збільшення зарплати. Найчастіше тієї ж мети служить оплата праці у процентному відношенні до принесеного компанії прибутку з боку співробітника. Але дослідження показали, що далеко не завжди грошова винагорода є найсильнішим стимулом для підвищення ефективності роботи.


Гроші - всього лише засіб отримання певних благ. Надання таких виявиться більш істотною мотивацією. Наприклад, згідно з ієрархією потреб людини по Маслоу, після задоволення базових потреб приходить час до реалізації особистості, визнання людини як професіонала тощо. Таким чином, будь-який керівник може спочатку "зіграти" на потребах кожного працівника. Надавши стабільний дохід, який дозволяє забезпечити сім 'ю необхідними благами, слід дати можливість співробітнику реалізувати й інші потреби.

Для більш точного впливу на кожного співробітника бажано, звичайно, мати кадрову службу, яка аналізуватиме характер та інтереси персоналу. Так, слід виділити тих, хто амбітний, і запропонувати їм семінари та курси підвищення кваліфікації. Тим, хто прагне особистісного розвитку, не завадить запропонувати тренінги лідерства тощо. У сукупності всьому штату можна запропонувати пройти заняття з team-building, що допоможе зміцнити колектив, поставивши перед ними єдину мету. Саме зацікавленість у спільній справі є додатковим стимулом, адже від успішності всієї компанії залежить і успіх кожного окремо. Як знайти точки впливу для того, щоб підвищити мотив В першу чергу слід зрозуміти, що саме рухає вашими співробітниками на даний момент. Така інформація дасть можливість розвивати і покращувати їх продуктивність шляхом надання необхідних благ. Наприклад, в одного працівника часто хворіє неповнолітня дитина, ви можете запропонувати їй путівку на море на всю сім 'ю. Інший прагне отримати другу освіту, але робота йому важлива, і він не ризикує вступати, оскільки боїться, що його не відпустять на сесію. Такому співробітнику можна запропонувати необхідні відпустки на час сесії, а також можливість застосувати отриману освіту у вашій компанії. Звичайно, це тільки поодинокі приклади, і такими пропозиціями складно задовольнити буквально кожного. Але знайти способи підвищити мотивацію не грошовими винагородами цілком можливо, тим більше що гроші перестали бути головною метою для багатьох, хто вже чимало досяг.